Tlfn. 966 75 40 25 - Plaza Ayuntamiento Nº1, 03370 Redován admon@redovan.es
Un total de sis-centes sol·licituds per a ajudes autonòmiques destinades a pal·liar la pèrdua de béns de primera necessitat són les que s’han tramitat en el municipi de Redován, a través de les oficines establides per l’Ajuntament per a assistir amb la tramitació de les mateixes als veïns i veïnes del municipi que es van veure afectats per les inundacions del passat mes de setembre.
Així ho han donat a conéixer l’alcaldessa de la localitat, *Nely Ruiz, i el primer tinent alcalde i regidor d’Emergències de l’Ajuntament de Redován, Adrián Ballester. La primera edil ha explicat que “van ser tres intenses setmanes en les quals aquesta oficina municipal va atendre a tots els redovanenses que han necessitat assistència amb la tramitació d’aquestes ajudes”. I és que “el nostre objectiu des del primer moment ha sigut

ajudar i facilitar aquests tràmits a tots els veïns, tenint sempre com a prioritat la volta a la normalitat al més prompte possible”, ha afegit.
Ja conclòs el termini per a aquestes ajudes autonòmiques destinades als habitatges, estris o béns de primera necessitat que es veren danyats pel temporal, l’edil d’Emergències ha constret als ciutadans i ciutadanes “a tramitar com més prompte millor la resta d’ajudes disponibles, tant a nivell autonòmic com a nivell estatal”, ha comentat.
Per a un millor servei als veïns del municipi, l’Ajuntament de Redován tornarà a oferir informació i ajuda amb la presentació de la documentació necessària per a sol·licitar aquestes ajudes. L’horari d’atenció serà de dilluns a divendres en horari de 9.00 a 14.00 hores, i dimarts i dijous de 16.30 a 19.00 hores. Per a fer ús d’aquest servei, haurà de sol·licitar cita prèvia en el telèfon 96 675 40 25.
Ajudes disponibles per a damnificats
Els ciutadans podran sol·licitar fins al 9 de desembre a l’Ajuntament les noves ajudes publicades per la Generalitat Valenciana per a pal·liar els danys produïts en habitatges, amb indemnitzacions compreses entre els 4.062 i 15.120 euros, en funció dels danys detectats i de si es tracta de l’habitatge habitual. Així mateix, també es podran tramitar fins al 23 de gener de 2020 les ajudes destinades a l’adquisició d’un nou automòbil o motocicleta en cas que el seu vehicle haja sigut declarat com a sinistre total a conseqüència del temporal de pluja. Les quanties oscil·laran entre els 500 i els 1.000 euros. Ballester també ha recordat que el termini per a sol·licitar les ajudes de lloguer “continua obert, podent sol·licitar-se fins a aquest dimecres 30 d’octubre”.
Pel que fa a les ajudes estatals, els ciutadans “també poden sol·licitar-les en supòsits de defunció i incapacitat que s’hagen vist produïts per aquestes inundacions, igual que els que afecten estris i l’habitatge, fins al 21 de novembre”, ha recordat Ballester. Aquestes ajudes seran compatibles amb les del Consorci d’Assegurances i les de la Generalitat valenciana, “sempre que l’import de les mateixes no supere el cost total de l’obra, una cosa comprovable mitjançant la llicència d’obres i la factura que han de sol·licitar-se, així com les pròpies transferències”, ha afegit.
Aquells interessats poden consultar la relació d’ajudes disponibles per a damnificats, així com els requisits i documentació necessària i la descàrrega de formularis, en la pàgina web municipal ‘www.redovan.es’.

Pin It on Pinterest

Share This