Tlfn. 966 75 40 25 - Plaza Ayuntamiento Nº1, 03370 Redován admon@redovan.es
  • El Consistori comptabilitza múltiples queixes sobre el funcionament del centre, amb llargues cues i una atenció telefònica deficient

L’alcaldessa de Redován, Nely Ruiz, i la regidora de Sanitat, Marisol Ibáñez, han tornat a reclamar a la Conselleria de Sanitat de la Generalitat Valenciana les millores necessàries en Atenció Primària en el consultori mèdic del municipi. La primera edil assegura que, “som conscients que els treballadors i treballadores del consultori estan seguint les instruccions de la Conselleria, però des de l’inici de la pandèmia s’està oferint una prestació deficient als ciutadans, amb una atenció presencial quasi nul·la, anomenades que no són ateses en la majoria dels casos, i llargues cues a la porta que poden arribar a aconseguir les dues hores d’espera molt fàcilment”. *Nely Ruiz ha afegit que a tot això se suma “la dificultat presentada per alguns pacients per a obtindre les seues receptes per a tractaments crònics, a més de l’escassetat de metges i personal sanitari en el centre, ja que “la Generalitat no envia un reemplaçament en cas d’una baixa o vacances del personal”. Tant és així que l’Ajuntament ja ha remés a la Conselleria de Sanitat múltiples queixes que s’han rebut tant per escrit com de manera telefònica al propi Ajuntament, que “reflecteixen una situació per als *redovanenses que raga l’insostenible des de fa ja molt temps”, ha expressat Ruiz.

Per a solucionar aquests problemes, l’alcaldessa i la regidora han dut a terme diverses reunions amb els coordinadors de Sanitat del Departament de Salut d’Orihuela, del qual depén el consultori mèdic de Redován. Entre aquestes reunions, cal destacar la trobada amb les directores d’Atenció Mèdica Primària i d’Infermeria del Departament de Salut d’Orihuela, “en la qual sol·licitem la instal·lació d’una línia telefònica addicional i un nou ordinador, així com la dotació de més personal administratiu per a millorar l’atenció que se’ls dóna als nostres veïns i veïnes”, ha explicat l’edil de Sanitat. Marisol Ibáñez ha precisat que “encara que sí se’ns ha designat l’enviament d’un zelador al centre, poc pot repercutir en l’atenció rebuda si no es compta amb els mitjans adequats per a poder atendre les crides o expedir les cites”. De la mateixa manera, Ruiz i Ibáñez també s’han reunit amb els propis metges del centre i es troben en contacte permanent amb el departament de Salut Pública d’Orihuela i Torrevieja, dirigit per José Cano.

A més, es presentarà una moció al Ple de l’Ajuntament de Redován que se celebra aquest pròxim dijous, per a instar el govern autonòmic a assumir les seues competències en matèria sanitària i perquè dote de mitjans materials i personals el consultori mèdic de Redován. Referent a això, l’alcaldessa ha assenyalat que “és evident que l’atenció que s’està donant als ciutadans és molt deficient i no es correspon amb les necessitats que caldria esperar d’una institució sanitària en la situació de pandèmia en la qual ens trobem a causa del Covid-19”, per la qual cosa “és necessari que el govern valencià assumisca les seues responsabilitats i garantisca una prestació sanitària i en condicions dignes per als nostres ciutadans”, ha conclòs.

Pin It on Pinterest

Share This